21 Mart 2015 Cumartesi

mor pilav,soğanlı basma...örgü de var....


mor pilavın rengini de tadını da çok sevdim...bildiğimiz pilav tarifiyle aynı yanlız pirince katacağımız suda kırmızı lahana yapraklarını 10 dk haşlayıp süzüyoruz.bu mor suyu pirincimize ilave ediyoruz.pirinci ıslamadan kavurup yapanlardanım ben..kavurduktan sonra bu mosmor suyu ekledim çay kaşığı ucuyla azıcık da şeker gezdirip suyunu çekince demlemeye bıraktım...bu kadar...denemeyenlere deneyin derim...
bu da soğanlı basma ...yani bizde öyle denir..başka adı varsa tarifi okuyunca bizde de bu denir diyebilirsiniz tabiii..:))

 2 bardak ılık süte 1 yemek kaşığı şeker ekleyip 1 paket instant kuru mayayı da ilave ettim,10 dk beklettikten sonra 1 bardağa yakın sıvı yağ,1 yumurta akı(sarısını üstü için ayırdım),1 tatlı kaşığı tuz,un ekledim hamur yapıp 1 saat üstü kapalı şekilde ılık yerde dinlendirdim.(hamur biraz cıvık olacak yani ele yapışacak.)yağda 2 doğranmış soğan salça kavurdum.az tuz ekledim.bu içi dinlenen az cıvık hamurumu tepsime yayıp ortasına koydum.yanlardan bohça gibi kapayarak elimi yağlayarak düzelttim.yumurta sarısı sürüp susam serip önceden ısınmış 180 derece fırında pişirdim.
tarifler bittiiiii...geçelim örgülere...
 hırka ve bere takımım ...kız kardeş gelince çekiver beni blogda paylaşayım didim...
hırka o uzun dikdörtgen örülüp yandan dikilenlerden.aslında bolero oluyo dimi adı...ikisi de tığ işi....
yayın kokoşsuz bitmez..sevgiyle kalın

9 yorum:

  1. pilav harika görünüyor... soğanlı lezzetleri sevenlerdenim. denemek lazım bu tarifi. örgüleri de güle güle kullanın. renkler harika.

    YanıtlaSil
  2. Tarifler güzel görünüyor hırka ve bere güzel olmuş emeğine sağlık iyi günlerde giyin sevgiler

    YanıtlaSil
  3. tarifleri en kısa zamanda denemek istiyorum çok güzel görüniyolar çünkü ellerine sağlık... örgüde çok yakışmış sağlıklı günlerde kullan....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene bacımm aaaa ne demek sağolasın

      Sil
  4. 3 yayınlık konuyu bir bir tanesine sığdırdın ya:))))
    böreği arkadaşım da çok sık yapar onlar arnavut öreği diyorlar:)) hepinizi adına ne derseniz deyin tadı süperrrr:)))))
    sağlıkla giy cicilerini. bereye bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol cancazım heee sığdırdım vallahi

      Sil
  5. Ayyy o böreğe içim gitti. Pilavı da hep görüyorum ama denemedim hiç :) Berenizle boleronuz da çok güzel olmuş elinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil