19 Nisan 2014 Cumartesi

pofuduk açmalarım...

hamur işlerini çok sık yapmasam da mehmet seviyor diye özellikle açmayı yapmaya çalışıyorum evde olduğum zamanlarda...eee şeker olunca dikkat etmem gerekiyor da nereye kadar ama değil mi...
tarife gelince;
2 bardak ılık süte 1 yemek kaşığı şeker ekleyip 1 paket instant kuru mayayı da ilave ettim,10 dk beklettikten sonra 1 bardağa yakın sıvı yağ,1 yumurta akı(sarısını üstü için ayırdım),1 tatlı kaşığı tuz,un ekledim hamur yapıp 1 saat üstü kapalı şekilde ılık yerde dinlendirdim.hamurdan parçalar alıp şekiller verdim yumurta sarısı sürüp çörek otu ve susam serptim, önceden ısınmış 180 derece fırında pişirdim..
sonra da açmalarım eşliğinde Montpensier Prensesi adlı filmi izledim 
La princesse de Montpensier

16. yüzyılda Fransa’da Katolikler ile Protestanlar arasında din savaşları sürmektedir. Genç ve güzel aristokrat Marie ile savaş kahramanı Henri birbirlerine âşıktır, fakat Marie’nin babası Montpensier Prensi’ne kızını onunla evlendireceğine söz vermiştir. Düğünlerinden kısa bir süre sonra Prens’in savaşa katılması emri gelir. Prens eşi Marie’yi gözden uzak
Champigny kalesine, eski hocası Chabannes’ın yanına gönderir, ondan Prenses’in eğitimini tamamlamasını rica eder.
bu filmi fazla beğenmesem de dönem filmleri ilgimi çektiği için bulduğumu izlemeye çalışıyorum....
bi de şöyle güzel bir kahve...
evdeki zamanımı da böyle tamamladıktan sonra gece nöbeti beni bekler deyip kalkıp hazırlanayım....
sevgiyle kalın...

10 yorum:

  1. Elinize sağlık pratik bi poğaça tarifiymiş çok beğendim.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar mormenekşem ellerine sağlık canım açma da kahve de hakikaten nefis gözüküyor,filme gelince dönem filmlerini bende çok severim ,sana iyi nöbetler canım kolay gelsin ,çok öpüyorum arkadaşım kendine iyi bak,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar cnm çok teşekkürler sevgiler

      Sil
  3. Canım çok güzel görünüyorlar. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. gerçekten pofuduk görünüyor, ellerine sağlık sevgili arkadaşım.

    YanıtlaSil
  5. hımm nefis görünüyor.afiyet olsun.bu arada o dönemleri bende seviyorum.bir bakmalı :)

    YanıtlaSil