3 Nisan 2014 Perşembe

ilk ekmeğim



evet dostlar ilk ekmeğimi yapmış bulunmaktayım..çoook sevindiriğim :))çooook...
ilk denemem olduğu için açıkçası tadının bu kadar güzel olacağını ummazdım..vaktim olsa hep yaparım yani...hiç ekmek almam dışarıdan ama ne yazık ki yoğun bakımdan fırsat buldukça hobilerim ,yemek ,temizlik derken genelde 4 saat uykuyla ömrümü geçirmek zorunda kalıyorum..

tarifi bir zaman not etmişim ama nereden bilmiyorum tarifi verenlere çok teşekkürler burdan...bire bir aynı yaptım sadece susam ekledim üstüne...tarif şöyle yapmak isteyenlere ,benim gibi ilk deneyeceklere...
500 gr un,2 yemek kaşığı şeker,1 tatlı kaşığı tuz,1 pk instant kuru maya,ılık su,susam
un,şeker ,tuz,,mayayı bir kaba alıp azar azar ılık su dökerek yoğurdum...ele yapış yapış olan bir hamur elde ettim....üstünü örtüp 1 saat ılık yerde dinlendirdim.yaklaşık 30 cm çapında yuvarlak fırın tepsisini çok az fırçayla yağlayıp çok az da unladım. hamuru tepsiye aldım susam serptim..önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirmeye aldım.ekmeğin kabuğu sert olmasın diye fırında tepsinin alt kısmına su dolu bir kase yerleştirdim.biraz fırında tutup ısıyı 180 dereceye düşürdüm..(her fırının ısı ayarı aynı olmasa da ben yine de dereceleri veriyorum)
üstü hafif kızarınca çıkardım...soğuyunca kestim...gayet kendi yumuşak, kabuğu yumuşak tadı çok güzel bir ekmeğim oldu...

sevgiyle kalın...

24 yorum:

  1. ne güzel olmuş ben ilk önce ekmek yapma makinesinde yaptın sandım demekki fırında da oluyomuş çok iyi fikir tarifi aldım ilk fırsattan deneyebilmek için... dediğin gibi keşke fırsat olsa da yapabilsek çünkü o şişirilmiş ekmekler son iki senedir mayalarındanmıdır içine konulan katkı maddesindenmidir bilemiyorum benim mideme dokunmaya başladı...Allah'tan şanslıyım burada bazı ev hanımları dükkanlar açtı yufka ekmeği falan satıyorlar da bişr şekilde idare ediyorum.... sana afiyet olsun sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok cnm tepside gayet güzel oldu korka korka yaptım ama makineye gerek yokmuş yani...doyurucu da hem..çok selamlar

      Sil
  2. Nasıl güzel görünüyor. Enfes olmuş ellerine sağlık tatlım benim..
    Mimini aldın mı benden..:))
    Selam ve sevgiler..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pek dolaşamıyorum bu ara birazdan bakarım çok sağol selamlar sevgiler

      Sil
  3. Ev yapımı ekmek gibisi var mı.. Oohh mis gibi afiyet şifa olsun canım.

    YanıtlaSil
  4. canım ellerine sağlık resimler bakmak bile benim ağzımı sulandırdı :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. çayın yanında harika olurdu kaşar falan istemem:) ellerinize sağlık sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yemekle götürdük biz gerçi ama çayla da harika olurdu dediğin gibi...sağol sevgiler

      Sil
  6. Ellerine sağlık Esracığım, şöyle fırından çıkınca hafif sıcak üzerine de tereyağı mis gibi olur. Tarif için teşekkürler, deneyeceğim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor. Eline sağlık canım. 2 aydır sürekli evde kendim yapıyorum ekmeği tariflerimiz de neredeyse aynı :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel vaktim olsa ben de herzaman yaparım yani

      Sil
  8. Afiyet olsun canım, bi ara bende çok uğraştım ama yapamadım :( sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi de bu tarifi dene istersen sevgiler

      Sil
  9. sıcak sıcak, mis gibi kokmuştur o... bir de içine tereyağı koydun mu, ufffff:)))) eline sağlık arkadaşım, afiyetle ye...

    YanıtlaSil
  10. Afiyet şeker olsun şeker hanım :)

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık sevgili arkadaşım. bu arada bloğun yeni düzenlemesi de güzel olmuş . tam senin güzel örgülerine göre.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler cnm beğenmene sevindim

      Sil