27 Kasım 2013 Çarşamba

zaman makineniz olsa....

nerede olmak ya da hangi tarihlere şöyle bir uzanmak isterdiniz..
ben 1600-1800 lü yıllara gitmek,başımda şapkam,korseli kabarık rokoko tarzı elbisemin içinde elimde şemsiyemle o zamanda şöyle bir salınmak isterdim doğrusu...korsenin verdiği acıya bile razıyım..

tabi herşey döneminde güzel...yaşadığımız zamanda o tarz giyimleri giymek zorunda olduğumuzu düşünsenize...hangi taksiye sığılabilir,hangi kapıdan geçilebilir ki o elbiselerle...yine de o yılların giysilerinin,saç modellerinin,takılarının,eşyalarının güzelliği,kadınların şıklığı cezbediyor beni...hadi o tarihte biraz gezelim....kahve eşliğinde...



korseli kabarık elbiselere rokoko tarzı deniyor,harikalar... ama  taşımak çok zormuş,elbise içine korse ve tel kabarık iskelet giyilirmiş,o zamanki bayanlar bayağı  çile çekmişler,hatta korselerin sıkılığından ölenler olmuş..
yine de çok hoşlar değil mi?...




o dönemler mor rengi çok nadir bulunan bir böcekten elde ettiklerinden mor elbiseyi sadece saray kadınları giyebilirmiş...




bir masalda yolculuk eder gibi....

mesela sindirella sizsiniz..hayal edin..













resimler yaşam tarzları hakkında da fikir veriyor,günlük hayat,saray yaşantısı,ziyafet,düğün gibi...




Dosya: David - Mösyö Lavoisier ve O'nun Wife.jpg Portresi


binmek istemez miydiniz...





bu masalda yolculuk etmeyi ben çok sevdim...

gelelim zamanemize ..35 gündür raporluydum malum..bugün kontrolümü oldum ...lale devri bitti desem yeri galiba,çünkü yarın işe başlıyorum bu kadar uzun dinlenmeden sonra işe adapte olmak zor olacak gibi geliyor.
kontrole gittiğimde arkadaşlarla resimler çekildik,iyileşme sürecimde görüştük hep ama gene de ortamımızı özlemişiz...






sevgiyle kalın...

34 yorum:

  1. Şaşırdım okuyunca, ben de arkadaşlarıma, aynı o elbiselerden istediğimi söyler dururum senelerdir :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi kerelik giymek lazım hevesimiz kalmasın bari diye sevgiler

      Sil
  2. İnanılmaz güzel görünüyorsun. Çok kilo vermişsin. Bebek gibi olmuşsun. Maşallah diyorum defalarca Esracığım..
    Aslına bakarsan tam benim de yaşamak istediğim dönemler..
    Ben de o elbiselere bayılıyorum. Birgün oturup sırf zevkim için öyle bir elbise dikeceğim kendime ve evin içinde salına salına gezeceğim vallahi..
    Sevgilerimi gönderiyorum..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ya arada giyip salınsak fena mı dediğin gibi şöyle evin içinde...evi saray kendimizi de kraliçe yaparız ....çok sağol da vallahi kilo alcam diye korkuyorum 1 haftadır ucunu kaçırdıım sanki e bi de yattım bacaktan...çok çok sevgiler teşekkürler öptüm

      Sil
  3. tepsinize bayıldım
    ben de zamanda yolculuk yapıp tüm zamanları görmek yaşamak istrdim
    ama nerdeee öyle bir makine:))
    bu arada çok çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tepsiyi geçen yıl bit pazarından 2 liraya almıştım ahşap kahve ydi , beyaza boyamıştım ben de severek kullanıyorum çok sağol...çok sağol

      Sil
  4. İyiymiş. Belin ince olsun tamamdır. Kabarık etekler altında kalça, basen, baldır, bacak almış başını gitmiş, kime ne:)))
    Tekrar işe başlamak iyidir. Hele ki sevdiğin bir ortama dönüyorsan.

    YanıtlaSil
  5. çok hoşlar ama ben sanırım o yılların kadını olmak istemezdim sıkıntılıyımdır bennnn:)))
    o dönem filmlerini hep zevkle izlemişimdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de filmlerini çok severim sevgiler

      Sil
  6. iyileşmene sevindim geçmiş zamanda yolculuk güzeldi:)))) elbiseler çok şık çok güzel ama dediğin gibi herşey zamanında ... artık kıyafetlerdeki rahatlık bende o kadar ön plandaki elbise ve topuklu ayakkabı giydiğim zaman tüm gün ızdıraba dönüşebiliyo bazen....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol öznurcum evet ya bakma çok hoşuma gidiyor da nerdeeeee öyle ayakkabılar falan ben kendimi taşıyamıyorum hep spor tarz

      Sil
  7. NE HOŞ GİYSİLER,HERGÜN BUNLARDAN GİYDİĞİMİ DÜŞÜNDÜMDE :))
    HERHALDE AKŞAMA KADAR ANCAK GİYİLİR BU KIYAFET.GİYİNME TAMAMLANIR VE AKŞAM OLUR:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy çok doğru ömür bi giyinip bi de soyunmaktan ibaret :))

      Sil
  8. bu ne güzel bir hayaldi :) teşekkürler. bu arada çok geçmiş olsun. iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  9. Bu masaldan uyanmasam olmazmıydı:)) Ama uyanıp balkabağına dönüşüverdim işte.)) Çok ama çok isterdim o kıyafetleri giyip baloya katılmak.. Balolarda dans kartları olurmuş bütün delikanlılar dans listesi sırasına ismini yazdırırmış hatta artık bazı giysilerde aksesuar gibi taşınıyormuş bu listeler.. Ne ilginç.. Aman ben hep öykümün adını yazardım valla:)) bütün danslar onun:)) bu masal gibi postun için çok teşekkürler sıcacık geldi bu sapıtmış mevsimde:))sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim cnm evet ya şöyle salınsaydık balolarda

      Sil
  10. Bende aynı öyle düşünüyordum, bu tip elbiselere hayrandım ama gelinlik giydikten sonra vazgeçtim :) Onu bile zor taşıyor insan, birkaç saat yetti de arttı bile. Ki benim gelinliğim anormal rahattı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın gerçekten öyle ama çoooooooook güzeller

      Sil
  11. Kabarık elbiselere bayılırım, benim de favorimdir. Bu nedenle gelinliğimi karaık etekli seçmiştim. Hastalık kötü ama lale devri de başka güzel. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok hoş oluyolar gerçekten sevgiler

      Sil
  12. hakikaten cok hos,resimlerle zamana yolculuk yaptik adeta..
    bu arada maasallah iyi görünüyorsun arkadasim.kendine iyi bak.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler cnm sevgilerimi yolluyorum

      Sil
  13. Etkileyici ve güzel resimler. Doğrusu ben 1940'lı 50'li yıllarda yaşamak isterdim. Ama 1600'lü yıllar da cazip...

    YanıtlaSil
  14. Bu arada unuttum yazmayı az önce, geçmiş olsun. İyileşmenize sevindim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel elbiselermiş ozamanlar şimdi olsa ben kesinlikle tercih ederdim ki en az 5 kilomu saklardı kesin ne güzel :)))

    YanıtlaSil
  16. Ay yok ben almayayım, bakması keyifli ama spor ayakkabı, eşofman, kot pantolon her daim favorim. Yüzükler, küpeler, saat bile ağırlık yapıyor bana, eve girerken montla birlikte çıkartıyorum. Öyle sağa sola takılacak, yerde sürünecek falan elbiseler, bir de korse sıkıştıracak... Bak düşününce bile darlandım :)) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben senin yerine de alim esra cım o zaman gerçi ben de hep sporum ama bi kerecik denemek isterdim hani...sevgiler

      Sil
  17. Yanıtlar
    1. kahveyi hiç bişeye değişmem haklısın

      Sil
  18. elbiseler nefis gerçekten her ne kadar giymek ve taşımak zahmetli olsada.eminim o dönemin kadınları şimdiki ayakkabı topuklarımızı görünce korkarlardı :)) ama zor zamanlarmış :)

    YanıtlaSil