3 Kasım 2013 Pazar

çıntar(melki) kızartması

yöreye göre adı değişen,çıntar,melki denen çam mantarı kızartması yaptım...çok severim ama yazık ki çok çabuk zamanı geçiyor.1 ay kadar bulunuyor...
değişik şekillerde yapılabilen çıntarı ben haşlayıp süzdüm,unlayıp kızarttım.ağır olur derseniz fırında da güzel oluyor.hatta pişince çıkarıp biraz kaşar rendesi serpip tekrar fırına verebilirsiniz.
ayrıca soğan ve salça kavurup kuşbaşı doğradığınız haşlanmış çıntarların sulu yemeğini de yapabilirsiniz.

 haşlamadan önce iyi yıkamak gerekiyor, çamurlu oluyor biraz.ama üstünde kalan lekelerini toprak sanıp ovalamaya gerek yok...benden demesi..
 sarımsaklı yoğurtla güzel gidiyor..hatta gitti bile...
sevgiyle kalın

15 yorum:

  1. güzel olmaz mı yoğurtlu yoğurtsuz hatta çiğ bile yiyebilirm :) çok severim.harika görünüyor.afiyet olsun esracım.sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. ben de ben de sağol cnm gel beraber olsun alanaycım

    YanıtlaSil
  3. Hiç duymamıştım canım :) Afiyet olsun sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülaycım denemeni tavsiye ederim cnm..sağol

      Sil
  4. Kanlıcaya benzettim ben. çam pürlerinin altından çıkarılır ama biraz pembe olur bizdeki. afiyet olsun çok severim ben de mantarları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cnm kanlıca da deniyomuş.pembesi de var evet sağol arkadasım

      Sil
    2. İlk resme bakarsan daha açık kanlıca değil sanırım. Kanlıca daha kırmızı oluyor.
      Herkes korkar doğal mantarlardan ama bende çok severim Kanlıca,tellice istridya,kavak koç, daha ne mantarlar hepsinde ayrı lezzet var
      Ellerine sağlık afiyet olsun

      Sil
    3. evet cnm knlıca daha kırmızı...sğol sevgiler

      Sil
  5. afiyet olsun ellerine sağlık canım cok nefis görünüyor mantarı bende cok severim

    YanıtlaSil
  6. ben de hiç duymmaıştım ama çok nefis görünüyor. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru diyosun cnm duymayanlar var belki de her yörede bulunmadığındandır.ama çok güzel olur.

      Sil
  7. duymustum ama hic yemedim.halbuki mantari cok severim.nefis görünüyor ,ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  8. mantarın bi de böylesini dene canm .çok sağol

    YanıtlaSil
  9. Bakalım bulabilecek miyim ? :) not aldım

    YanıtlaSil