29 Ekim 2013 Salı

evim şahane beni işe alsın...o dereceyim yani...

ev taşımak bir sanat desem yeri...ben bu süreçte http://babyh23.blogspot.com arkadasımızın şu linkteki postundan epey bi yararlandım.
http://babyh23.blogspot.com/2013/08/ev-tasima-hazirlik-asamasi-ve-pratik.html
kendisine buradan çok teşekkür ederim.
anneciğimin evinde tadilat yaptırırken hem nöbet tutup hem evde eşya toparlayıp kolilemek hiç kolay olmadı...önce atılacak ne varsa hepsini çöpe fıydırdım,hastaneden ilaç kolilerinden büyüklü küçüklü bir sürü getirdim....işe benim için çok değerli olan el emeklerim ve hobi malzemelerimi yıpranmayacak ,kırılmayacak şekilde gazetelere ve patlar naylon ismini taktığım adı her neyse işte ona sarıp sarmalayıp büyük çantalar içinde annemin evine taşıdım.bu arada ev yakın olduğundan bu bir avantajdı benim için.kendi eşyalarımın çoğunu vereceğim için derin dondurucumdaki herşeyi annemin buzdolaba koydum.kırılacak herşeyi koliledim.yazlık-kışlık giysi ve ayakkabıları ayrı ayrı kolileyip üzerlerine keçeli kalemle ne olduklarını yazdım ki taşındığımda onda ne vardı bunda ne vardı deyip aval aval bakmayayım diye...çok ayrıntılı anlatmıyorum zira http://babyh23.blogspot.com arkadasımın verdiğim linkinden taşınacak olanlar yararlanabilir benim gibi...
tüm bu işler olurken annemin evdeki mutfak duvarı yıkılıyordu...açık mutfak olacağı için bir taraftan ustalar yıkım yaparken,bir taraftan diğer odalar boyandığından bir tek banyo boştu.tüm kırılacak eşyaları eve önceden getirdiğim için banyo ağzına kadar doldu...annemin eşyaları bir yere toplanıp üzerlerine branda örtüldü..bu karışıklıkta ben hala bişeyler getirdiğim için ustalardan azar bile işittim yani...tabi bu arada olan dizlerime oldu...menüsküs yırtığı denen bir baş belam var artık...
neyse sonunda tadilat bitti, inşaat pisliği temizlendi ve ben hemen annemin kahverengi olan tüm mobilyalarını beyaz boyamak için kolları sıvadım.önce zımparaladım hepsini,nemli bezle sildim.hem hastanede bayram nöbetlerimi tutup,hem boyacılık yaptım anlayacağınız...sordum soruşturdum ustalara,ne önerdilerse aynını aldım.
kullandığım malzemeler renksan endüstriyel yağlı boya beyaz; boyayı inceltmek için tiner,kadife rulo,zımpara,camlar için maskeleme bandı....eli çabuk olanlar için bu boya, zira çok çabuk kuruma yapıyor.çok hızlı olmalısınız..ama o kadar parlak o kadar güzel,ince ve iyi kapatan bir boya.mobilyalar sanki usta ellerde boyanmış eve gelmiş gibi oldu.görenler inanmıyor desem ...neyse ki beni tanıyorlar...:)kullanacak olanlar eli hızlı değilse normal yağlı boya alabilirler..ama bunun gibi mükemmel kalite beklemesinler..benden demesi....
eski kahve mobilyalar şöyleydi..ancak bu resimler var elimde eskiye ait...bunları da ustalara telefonda dedim işe başlamadan fotoğraflayın diye...

boyadan sonraki hali de böyle oldu...övünmek gibi olmasın ama iyi iş çıkarmışım hem de topallaya topallaya....






eee..bunca işten sonra keyfe gelip bol bol fotoladım...anneciğimle bir sürü anılarımızın olduğu bu evin ve eşyaların ne kadar değişiklik de yapsam anlamı ve önemi çok büyük tabi ki...evini satmadım,eşyalarını atmadım,onun evinde hayatımı sürdürüyorum diye bir yerlerden beni görüp mutlu oluyordur diye hissetmek bana teselli veriyor,acımı hafifletiyor...
duvar kağıdı evin eski halinin resimlerinde farkettiyseniz ,önceden zaten vardı ve annem hastalanmadan 2 ay önce yaptırmıştı yeniydi yani..o zaman aksesuarlarda altın rengi kullanmam gerekti..yani yine boya yardımıma yetişti..adı renksan altın yaldız boya...mobilyalarda gördüğünüz çekmece ,kapak kulpları çok koyu kahveydi..bu boyayla varaklanmış oldu....bir çok aksesuarı da bu boyayla altınladım yani....koltuklar gri krem kaldı abes durmadı,çünkü mutfak dolapları kırmızı gri....
bundan sonra ki postumda duvar kağıdıyla uyumlu hale getirdiğim aksesuarlarla,bu gördüğünüz salona açık mutfakta kullandığım kırmızı puantiye olayına değineceğim...zira bu post çok uzun oldu...nasıl salonumu beğendiniz mi...
CUMHURİYET BAYRAMINIZI KUTLUYORUM....

58 yorum:

  1. Yorgunluğuna değmiş canım. Eve bir aydınlık gelmiş. Nasıl da ferah bir görüntü. Emeğine sağlık. Rabbim keyifle kullanmayı nasip etsin. Çoook çok güzel olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin cnım çok çok sağol..değdi değmesine ama bittim desem yeri yani

      Sil
  2. Allah güle güle, içine sine sine oturmak nasip etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin arkadasım,burada oturmam anneciğimin dileğiydi

      Sil
  3. canım ellerine sağlık çok güzel olmuş :) ben bayıldım...
    seninde cumhuriyet bayramın kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  4. Canım iyi iş çıkarmışsın. Maşallah. Ben de boyamak istiyorum ama boya tutmaz diye korkuyorum. Bizim mobilyalar kaplama denilen türden. MDF kaplama sanırım. u boya olur mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mdf için ayrı boyalar var cnm internetten araştırınca bulacaksın bi ara görmüştüm...

      Sil
  5. becerikli arkadasim harikalar yaratmissin,cok begendim.ellerine saglik,mutlulukla otur yeni evinde.senin de cumhuriyet bayramin kutlu olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ESRAAAA İnanmıyorum sen ciddi bir usta gibi değil usta olmuşsun canım arkadaşım tek kelimeyle muhteşeeemmm olmuş muhteşemm ya..hayran oldum bir kez daha sana..ama içimden bi ses yazdıklarını okurken eminim teyzem evine taşınmandan çok mutlu oldu o böyle olmasını çok istedi galiba diye düşündüm güle güle otur canım huzurun bereketin ve sağlığın ki, menüsküs bende de var sürekli hareket yapıyorum sen zaten biliyorsundur 2 kerede ameliyattan kaçmış biri olarak hiç aldırış etmiyorum valla :) çok geçmiş olsun kendini çok yorma yeter artık bu arada nazarlar değmesin sana iyiki varsın can suyu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım anneciğimin isteğiydi satma,eşyalarımı da verme atma sen gel yaşa burda dediydi hastayken.inşallah malum oluyordur görüyordur bi yerlerden,
      dizim dersen kitleniyor o zaman da içime oturuyor acısı.ameliyat dersen ben de sonuna kadar kaçarım diyorum cnm
      çok teşekkürler gülçincim...

      Sil
  7. güle güle oturun keşke anneciğinizle olsaydı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke olsaydı..kader...sağol arkadasım

      Sil
  8. Canım benim öncelikle tekrar geçmiş olsun.
    Sonrada sana sadece MAŞALLAH demek istiyorum...
    Nasıl güzel işler yapmışsın hemde hasta hasta..
    Güle güle otur inşallah.
    Bu evde hem seni seven ve senin sevdiğin insanlar olur inşallah.
    Çook çok öpüyorum canım benim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok sağol gülaycım.inşallah cnm annem çok istemişti burda yaşamamı

      Sil
  9. Canım inanmıyorum sana maşallah ya:))Süper bir iş çıkarmışsın.Kıskandım:))mutlulukla otur canım.diğer postu merakla bekliyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de inanmıyorum desem inanır mısın feyzacım

      Sil
  10. ellerinize sağlık... sağlıkla huzurla kullanın hepsini...
    okurken hem hüzünlendim hem de kendimi buldum bi nebze... annemin vefatı sonrası bi dolu şey atılıp verildi, taşıyabileceklerimi valizime doldurup antep ten gelibolu ya dek getirdim... değişip dönüşseler bile benimle yaşamaya devam edebilsinler istedim...ya çöpe gideceklerdi ya da birilerine verileceklerdi. içim el vermedi. bence anneler görebiliyorlarsa mutlu da oluyorlardır kesinlikle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ruşyena...senin de anneciğinin vefatını biliyorum Allah rahmet eylesin çok zor.kesinlikle mutlu oluyorlardır

      Sil
  11. iyi günlerde ve mutlu bir şekilde oku arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler inşallah arkadasım

      Sil
  12. ellerine saglik gercekten cok güzel olmus,gülle gülle kullan canim,benim bloga niye giremedini bende anlamadim ,zaten bu blog isini anlamadim gitti,sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özel olarak paylaşıldı diyor cnm ondan giremiyorum..sağol can arkadasım

      Sil
  13. sana kocaman bir bravo mormenekşem.inan hayran kaldım.ne kadar övünsen haklıısn.beyaza boyanınca cidden bambaşka olmuş ve şahane olmuş.ve eminim anneciğinin de çok hoşuna giderdi.güle güle kullan eşinle burada çok ama çok mutlu olursunuz inşallah.bayramın kutlu olsun canım.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay alanaycım fazla fazla övündüm ya:) bu kadar yeter ama dimi...şaka bir yana çok yoruldum canım ama herşey bir tarafa annemin dileği olan burda yaşama olayını gerçekleştirmek asıl mutlu eden bu beni.
      eşim desen bir dargın bir iyi gidiyordu sanırsam artık hep dargın gidecek.ben tek yaşıyorum artık canım..

      Sil
  14. ESracığım sen neler yapmışsın gözlerime inanamadım.
    Bizim evde tadilat var o yüzden internete hiç giremiyorum blogdan çok uzak kaldım. Ama açtığımda bir de ne göreyim büyük işe kalkışmışsın ve muazzam. Büyük bir nazar boncuğu tak mutlaka gözle görülen bir yere..
    Ellerine sağlık. Ah bizdeki tadilat da bir bitse. Yoksa ben bittim zaten..
    Annen nurlar içinde yatsın inşallah arkadaşım benim..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de tadilattan dolayı internetim yoktu bir kere uğradım sana sen de tadilata giriyomuşun meğer.Allah kolaylık versin bittim vallahi.taktım şöyle görünmeyen biyerde anladın sen onu,nazar boncuğu ama küçük ...
      senin de bitince görürüz artık bittikten sonra karşısında yorgunluğun kalmıcak emin ol.
      annecim çok mutludur böyle olduğuna eminim.Amin ....
      çokçok kolay gelsin sevgiler

      Sil
  15. Beyaz renk, çok yakışmış. Gerçekten çok güzel bir iş çıkarmışsınız. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim.beyaz renk güzel gerçekten ama en az 2 yılda bir tekrar boyamak gerekiyor sararma yaptığından orası zor işte.

      Sil
  16. Ellerinize sağlık gerçekten çok değiştirmişsiniz evin havasını. Mobilya boyası kısmındaki seçiminiz ve beceriniz içinde ayrıca kutluyorum. Güzel ve keyifli günlerde oturun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel olmuş, ellerine sağlık:))))

    YanıtlaSil
  18. Bloğunuzu okuyunca, az önce anne ve babamın 49.evlilik yıldönümlerinin kutlamasından eve geldiğim için bir tuhaf hissettim. Hepimizin başına gelecek bir gün eninde sonunda. Allah gecinden versin. Annenize Allah rahmet eylesin. Çalışmak en güzel terapidir derler. Siz bu işleri böyle canla başla yaparken inanıyorum ki acınız da bir parça hafiflemiştir. Hiç bir zaman geçecek bir acı değil elbette, ama hayat devam ediyor işte...
    Ben aslında salon çok güzel olmuş diyecektim, daldım gittim işte. Sizi takdir ediyorum bu üstesinden geldiğiniz bunca iş için. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Allah daha nice yılları kutlamayı nasip etsin arkadasım.babam 41 annecim 56 yaşında vefat etti göremedik böyle güzel kutlamaları...sen şanslısın cnm.evet çok haklısın acımı hafifletiyor annecim vefat edeli daha 2 ay oldu acım çok taze yani.15 gündür uğraştığım bu işler bana bir nevi teselli oldu dediğn gibi.çok çok sağol bak ben de daldırdım mektup yazdım...sevgiler

    YanıtlaSil
  20. çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.... bende uzun zamandır mobilyalarımı boyamak istiyorum ama bitürlü cesaret edemedim daha :))) vaktin olduğunda boyanın markasını renk kodunu falanda yazarsan sevinirim araştırdığım kadarıyla genelde polisan x1 kullanılıyor ama seninki farklı galiba...
    evinde güle güle otur canım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım sağol boyanın üstünde endüstriyel yağlı boya yazıyor.ustalar söyledi ben aldım çok iyi dediğim gibi.ama hızlı olacaksın.

      Sil
    2. ustalar eski tip olan kaplama değil yani mobilyalara baktı ve bu boyayı tavsiye etti.tinerle inceltip ruloyla ince katlr halinde sürüyorsun her kat için bekleme süresi 20 dk.boyayı kalın tutmucan ince sürcen yani ve çok hızlı olcaksın.

      Sil
    3. ay parça parça yanıtladım ama sonradan geliyor aklıma.ben kahverengiyi 3 katta kapattım.kalın sürmemek gerektiği için.

      Sil
  21. canım çok güzel olmuş ellerine emeğine sağlık. tamamen değişmiş yenilenmiş. Ben bir türlü cesaret edemiyorum bu boyama işlerine yapanları hayran hayran izliyorum işte. :) Hayırlı günlerde otur anneciğinin evinde. Rabbim ağzının tadını bozmasın. Ruhuna bol bol okuyup gönder şimdi onların dualarımıza, okuduklarımıza ihtiyacı var.
    Çok güzel işler çıkarmışsın maşaAllah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin cnm okumaz mıyım hiç.çok haklısın.Anneciğime o kadar çok okuyan varki çok sevilen biriydi şükürler olsun..işlerim tamamen bitince mevlüd de okutcam Allahın izniyle.

      Sil
  22. Çok güzel olmuş.Güzel günlerde kullan inşallah.Boyama işinde gerçekten iyisin :)

    YanıtlaSil
  23. güle güle otur hayırlı olsun
    bende taşındım ama boya falan nerde ancak yerleşebildim.
    Rabbim huzur ve sağlıkla oturmayı nasip etsin.

    YanıtlaSil
  24. sen de güle güle otur cnm gerçekten çok zor taşınmak.Amin cnm

    YanıtlaSil
  25. elllerine sağlık canım güle güle otur evinde cok güzel olmuş hayırlı olsun banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelmez miyim hiç cnm işten güçten ziyaretlerimi yapamadım internette yoktu taşınma sürecinde.çokm sağol arkadasım sevgiler

      Sil
  26. canım merhabalar ellerine emeklerine sağlık güzel arkadaşım ,valla imrenerek baktım okudum,maşallah canım bir yandan çalışıp bir yandan bu kadar ağır bir işe el atmışsın güle güle sağlıcakla otur inş anneciğinin evinde, ama sende dikkat et kendine kuzum çok geçmişler olsun sağlığını ihmal etme yavaş yavaş hallet ne kaldıysa artık :) çok öpüyorum ,sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol cnm vallahi sorma bittim.haftaya ameliyat olacağım dizimden büyük ihtimal.çk öpüyorum ben de

      Sil
  27. Ellerinize sağlık! Maşallah! Maşallah! Allah ağız tadıyla oturmak nasip etsin! Bu değişiklik çok iyi olmuş!

    YanıtlaSil
  28. Allah annene rahmet etsin mekanı cennet olsun onların
    Resimlere ise diyecek bulamıyorum Nasıl yaptın maşaAllah Ben istiyorum ama cesaret edemiyorum Benim lakeleri sökmem zor ama çok beğendim Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin cnm .lake için boyalar var ayrı.yapacaksan sor soruştur öyle yap arkadasım.lake su bazlı boya adı

      Sil
  29. MERHABALAR RENKSAN YAĞLI BOYAYI BİR TÜRLÜ BULAMIYORUM NEREDEN BULDUĞUNUZ KONUSUNDA YARDIMCI OLUR MUSUNUZ TEŞEKKÜRLER.eda5600@hotmail:com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar arkadasım izmirde marshall boyadan aldım ben ..sevgiler

      Sil