10 Haziran 2013 Pazartesi

hafta sonu zeytinli açma ve beğendiğim görseller....


zeytinli açma yaptım hafta sonu ..nöbete giderken yanıma alıyorum iyi oluyor..
malzeme:

2.5-3 bardak un
1 yumurta
1 bardak ılık süt
1,5 fincan sıvıyağ
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant kuru maya
çekirdeği çıkarılmış siyah zeytin
 yapılışı:

maya,tuz ve şekeri bir kaba alıp ılık süt koyun.10 dk bekletin.yumurtanın sarısından biraz başka yere ayırıp kalan sarı ve beyazını mayalı karışıma katın.sıvıyağ ve tuz ekleyin.unu azar azar dökerek yoğurup yumuşak bir hamur yapın.hamura zeytinleri ekleyin tekrar yoğurun.üstünü örtüp 30 dakika bekletin,mayalansın.unlu tezgaha alıp merdaneyle veya elinizde çok az açın.ben elimle açtım.çiçek şekli vermek için ortasına bardağı yerleştirip çekin.kenarları bıçakla yer edecek kadar kesin.çok az yağladığınız unlu tepsiye alın 30 dk daha mayalanması için bekletin.yumurta sarısı sürüp susam serpin.180-200 derece fırında pişirin...
eee...pişirdim bitti..çok da güzel kabardı nefis de oldu.denemeyenler mutlaka yapsın derim..

yoğun bakımdan bir nöbet anısı...

hafta sonu gittiğimiz düğünden bir anı...aaaa.. bu kadar şişman değilim caaaanıım...
hadi şimdi bu güzelliklere göz atalım...


4497432_cabinetsupdateddoorswithwallpaper4_2 (450x600, 114KB)

tıktık


tıktık

resme sağ tıklayıp yeni sekmede aç dersek resimlerin büyük hallerini görebiliriz


tıktık








tıktık

22 yorum:

  1. Hersey cok guzel arkadasim tarifini de aldim haberin ola ;) guzel bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ne şişmanlığı Allah aşkına, Taş bebekler gibisiniz maşallah.. Allahım ben sizin gibi olsam şu kilolarımı bir türlü veremedim bu hafta düğünümüz var..:))
    Cidden maşallahınız var hatta o kadar beğendim saç renginizi ki düğün için saçlarımı kızıldan sarıya döndürmeye karar verdim..:))
    Tarif de süper görünüyor artık önümüzdeki hafta onu da deneyeceğim..:))

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir post palaşmıssın. o tekerlekli olan orta sehpaya bayıldım

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş ellerine sağlık :)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. degmesinyaglıboya çok sağol canım

    miyavkedicik aldım aldım çok kilo aldım şeker olalı beri...çok sağol cnm .benim saçlar çok erken beyazladı nerdeyse hepsi beyaz o yüzden sarıya çalar renklerden vazgeçemiyorum.halbuki severim kızılı siyahı falan..tarifi dene mutlaka çok lezzetli kabarması çok hoş luyor

    birmavimbirpembem çok teşekkürler arkadasım.evet o sehpa çok şeker gerçekten

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor....Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim arkadaşım ziyaretin ve güzel yorumun için, ev dekorasyonlarına bayıldım, bu fotoları görünce insan kendi evinden bıkıyor yani... bende takibe aldım böyle güzel bir blogu, mutlu günler...

    YanıtlaSil
  8. :)) Sen yap böyle güzel zeytinli açmaları,börekleri,çörekleri bide yanında götür ondan sonrada hiiiç kilolu değilim de :))

    YanıtlaSil
  9. haskumaşcım haklısın ne diyim şimdi..bir an önce diyet şart gerçi şekerimden dolayı bunların tadına bakmakla yetiniyorum ama bazen ölçü kaçıyor işte..sevgiler öptüm cnm

    ilmekilmek hoşgeldin cnm.çok sağol sevgiler

    selda cım selamlar çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. haskumaşcım haklısın ne diyim şimdi..bir an önce diyet şart gerçi şekerimden dolayı bunların tadına bakmakla yetiniyorum ama bazen ölçü kaçıyor işte..sevgiler öptüm cnm

    ilmekilmek hoşgeldin cnm.çok sağol sevgiler

    selda cım selamlar çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Açma çok güzel kabarmış.sen de pek hoş cıkmıssın düğünde.

    YanıtlaSil
  12. Hııımmmm nafis gözüküyor valla.ellerine sağlık canım.Görseller de birbirinden güzel.sevgier...

    YanıtlaSil
  13. maşallah sana çok güzel ve zarifsin bir kere mor menekşem.tarif için teşekkürler zira açma muhteşem ve enfes görünüyor...

    YanıtlaSil
  14. Ay arkadaşım o nasıl bir güzellik öyle! :) hemen tarifini alıp yapacağım inşaAllah. Çok iştah açıcı ellerine sağlık! afiyet olsun. :)İnan abartmıyorum kalıpra nasıl hamur olmadan öyle kat kat pişmiş! :)

    YanıtlaSil
  15. saadetcim çok sağol.bu açma böyle hiç sorun yaşatmadı bana.sadesini de yaparım aramız iyi ailecek kendisiyle cnm..

    alanaycım çok sağol cnm.çok öptüm..

    feyzacım selamlar arkadasım çok teşekkürler

    özgürtatlar hoşgeldin cnm.evet açmamdan çok memnunum eşim de sevdiği için çok sık yapıyorum ben bunu, güzel kabarıp hamur olmadan da pişiyor

    YanıtlaSil
  16. tarıfını deneyeceğım elıne sağlık nobetler zordur geceler bıtmez gorsellerede bayıldım

    YanıtlaSil
  17. Yok canim gayette guzelsin hic fazlalik yok..ayrica cokta hossun:)Acmada nefis, denenmesi gerekenlerden eline saglik..

    YanıtlaSil
  18. dostbahçesindenlezzetler cnm hoşgeldin.çok sağol ama var var...ne yapalım artık kıscaz boğazdan

    selmacım hoşgeldin zor doğrusu ne diyim bu da bizim iş...dene cenım şimdiden afiyet olsun

    YanıtlaSil
  19. Leziz görünüyor, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  20. merhabalar mormenekşem açma nefis gözüküyor canım,ellerine sağlık en yakın zamanda denenecekler arasına girdi:))dekorasyonlarada gelince insanın içi açılıyor ne kadar hoş hepsi bayıldımm ,amaaaa sen hepsinden daha tatlısın canım çok hoşsun maşallah ALLAH sevdiklerine, sevenlerine bağışlasın inş canım,sevgilerimle

    YanıtlaSil
  21. bak bu harika çok teşekkür cnm

    suzancım slm cnm,ne güzel dilekler bunlar Amin arkadasım.dekorasyonlar gerçekten çok hoş ben de çok beğendim sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Açma nefis görünüyor. Görsellere de bayıldım. İçim açıldı. :)

    YanıtlaSil