26 Mart 2013 Salı

antep ve urfa anıları

antep ve urfa dan çok hoş anılarla döndük..
cumartesi sabah 06:30 izmir-antep uçağımızın penceresinden görüntüler..ne kadar da güzel değil mi....

33 kişilik antep ve urfa gezimiz boyunca çekebildiğimiz resimleri ve anılarımı sizlerle paylaşayım...gerçekten çok beğendik hepimiz buraları...ilkgün hava yağışlıydı urfa ve harranda ..o yüzden bazı yerleri  gezip göremesek de zevkli bir hafta sonu geçirdik.. bizleri rehberleriyle hem gezdirip hem de urfa türküleriyle şenlendiren ipek yol turizme teşekkür ederim buradan.yanlız sunexpress den memnun kalmadık belirteyim..uçacaksanız bu şirketi tavsiye etmiyorum.ilgi sıfır..

ilk önce uçakla gaziantepe indik.. kahvaltımızı çok şirin bir yerde yaptık.önden servis ettikleri mercimek çorbasının tadı damağımızda kaldı gerçekten...hele müşterilerine taklalar atıp şirinlikler yapan maymunlarını çok sevdik...
kahvaltı sonrası ipekyol turizmle urfa ve harranı gezdik..
bunlar harran konuk evleriymiş...çok eskiden yapılmışlar..bazılarının içine yöresel giysiler asmışlar,bayanlar giyip hanımağa oluyor fotoğraf çektiriyorlar..bunun için 2 lira ücret ödeniyor.havada yağmur  yerler de toprak olunca çamur içinde gezdik burayı..botlarımızı çamurdan temizlemek çok zor oldu ama değdi...

 harran üniversitesi....
 harran konuk evlerinde mırra ikram ediyorlar...



urfa balıklıgöl harikaydı gerçekten..







bakır tasta ayran keyfi...





balıklı göl civarındaki çarşıda geçen 2 saatimiz de çok hoştu...alışverişimizi yaptık.



Hz. Eyyup Peygamber’in vücudundaki kurtlanmış yaralar burada iyileşmiş.Buradaki suyun şifalı olduğu söyleniyor...
 nesli tükenen kelaynak kuşlarını da ziyaret ettik...ama sesten çok ürktükleri için yuvalarından çıkmadılar...33 kişiyi görünce karşılarında tabi...


 öğle yemeği yediğimiz ikinci baharın haşhaşlı kebabı harikaydı...çok beğendik..tüm çalışanlarına ilgilerinden dolayı çok teşekkürler...



urfa da hiltonda kaldık cumartesi gecesi..grubumuza düzenlenen sıragecesi ve harika çiğköfteleriyle künefeleri için  hilton çalışanlarına da sevgiler...sağolsunlar en iyi şekide ağırlandık...











aynı zamanda oteldeki kına gecesinde bulunan konuklarla da aynı karede buluştuk..





ilk gecemiz böylece bitti...sabah uyanıp hiltonda mükemmel kahvaltıdan sonra antepe doğru yola çıktık...

fıratı gördük...rehberlerimizden fırat türküsünü dinledik...




antep de güzeldi..ama urfayı daha çok beğendim..hem antep e göre daha ucuzdu...

zeugma mozaik müzesi..

 bu amca mağaranın içine yaptıkları kafede çorap örüyor.1 liraya satıyor çiftini...aldık tabii

antepteki bu handa içtiğimiz türk  kahvesinin sunumuna diyecek yok..ama kendisi içilecek gibi değildi...zor içtik...




antep çarşı gezimiz ne yazıkki çabuk bitti.pazar olduğu için çoğu dükkan kapalıydı...

herşey çok güzeldi...daha paylaşacağım resimler var aslında ama arkadaşların ceplerinde ve makinelerinde kaldı...bizlere bu geziyi hiç para ödemeden düzenleyen,böyle güzellikleri görmemize imkan sağlayan  şifa üniversite hastanesine çok çok teşekkürler...
ve izmire dönüş...

37 yorum:

  1. vaoovv harika zamanlar geçirmişsin canım ya.hem doğal güzellikler hem kültürel bir gezi olmuş arkadaşlarınla birlikte olması ise cabası.senin adına çok sevindim.aldıklarında çok güzel güle güle kullan.her iki şehri de görmedim ama görmeyi çok istiyorum.kısa zamanda inşallah.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten harikaydı en yakın zamanda fırsatını bulursun inşallah canım...gezilecek çok yeri var ama 2 günde 2 şehir ancak bu kadar gezilebilirdi zaten..sağol.sevgiler arkadasım

      Sil
  2. Çok güzel bir gezi olmuş gerçekten! Urfalıları çok severim gönlü geniş cömert insanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok sevdim.içimizin burkulduğu duygusal anlar yaşadığımız urfa insanlarını gerçekten çok sevdim...çok sağol cnm

      Sil
  3. Yorgun geçen günlerden sonra bu gezi iyi gelmiştir. Çok güzel fotoğraflar çekmişsin benimde görmek istediğim yerler :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cnm..iyi geldi gerçekten...inşallah görmek sana da nasip olur...sevgiler

      Sil
  4. 2 gündde 2 şehir yetmemiştir zaman...
    Fotoğraflar harika... Urfa,Antep ve de Mardin görmeyi çoook istiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yetmedi gerçekten...çok teşekkürler..inşallah görme şansın olur arkadasım sevgiler

      Sil
  5. ama gerçekten çok kıskandım ben seni mormenekşem:))süper kareler görüyorum,ne güzel sizlerde çok eğlenmişsiniz ohh sefanız olsun:))inş bizlerede gitmek görmek nasip olur sevgilerimnle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cnm ya çok iyi oldu.inşallah size de nasip olur.

      Sil
  6. Vallahi maşallah ne güzel vakit geçirmişsiniz. Antep e Hatay'da yaşarken birkaç kez gidip gezme fırsatım olmuştu ama malesef Urfa ya gidemedim.
    Ben de inşallah baharda böyle güzel etkinliklere katılmayı düşünüyorum..
    Künefe harika görünüuyor bu arada.. Bol bol antebin fıstıklı baklavasından yemişsinizdir inşallah..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katıl cnm .iyi olur havalar düzelince daha iyi olur tabi biz ilk gün yağmura yakalandık çoğu yeri de göremedik bu yüzden.yedik cnm yemediğimiz şey kalmadı diyebilirim yani

      Sil
  7. canım ya ne güzel bi değişiklik olmuştur senin için ben bile resimleri görünce cok mutlu oldum ah ahhh bende istiyorum oralara gitmekkk inş eşimle bizde canakkaleyidüşünüyoruz havalar birazcık ısınsın cocuklar mağlum hasta olmasın dedik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah gidersiniz cnm ya..çok gizem dolu çok harika şehirler.çanakkale de çok güzeldir..

      Sil
  8. çok tatlı, çok otantik ,çok güzel bir geziymiş !! çok özendim çok :)
    Hep böyle güzel anıların olsun hayatta inşallah :)

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel bir gezi olmuş içim gitti yaaa:))
    çok yıllar oldu Antebi görmiyeli (rahmetli babam Kilisli eskilerde Antebe bağlıydı giderdik büyük ziyaretlerine)

    tekrarları nasip olsun inş. sevgiler

    YanıtlaSil
  10. inş. bize de görmek nasip olur. Bloğunu izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah arkadasım...çok teşekkürler

      Sil
  11. sizin adınıza sevindim ama antebi urfa ya tercih edeni duymamıştım:))(antepliyimde)şaka biyana sizin şanssızlıgınız pazar günü gitmeniz olmuş:)yinede o kadar güzel gezilecek yerleri varki.turizm ciler istedikleri rotayı çizdikleri için sizinde yapacak pek bişeyiniz olmuyor dolayısıyle:)fotolarda çok hoş çıkmışsınız:)sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. urfanın maneviyatı ve gizemi bir de ucuzluğu oldu beni çeken..ama pazar olması biraz da tabi etkili dediğin gibi.çok haklısın bu konuda.çok teşekkürler sevgiler

      Sil
  12. Çok güzel görülmesi gereken yerlerden. İyi bir fırsat olmuş. Gezdiğin, gördüğün, yediğin içtiğin senin olsun canım:)

    YanıtlaSil
  13. haklısın cnm bu güne dek göremediğime üzüldüm...sağol cnm sevgilerr

    YanıtlaSil
  14. oy oyyy ne güzel bir gezi olmus.resimler harika.gecen sene planladigimiz halde gidememistik.kismet olursa bu yaz vatanima gittigimde oralara da gitmeyi planliyorum.insallah..

    YanıtlaSil
  15. inşallah gidersiniz gerçekten güzel bir geziydi.teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Güzel bir gezi olmuş,sefanız olsun:)Selamlar:)

    YanıtlaSil
  17. ne harika bir gezi olmuş..okurken adeta yaşadım...
    oohh iyi ki gitmişsiniz can...ben oraları gördüğümde çocuktum..şimdi artık hayal meyal hatırlıyorum...güzel yerlerdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol ablacım...çok güzel bir geziydi...

      Sil
  18. Ne kadar güzel zamanlar geçirmişsiniz, bayıldım, harkulade görünüyor. Turizm şirketi öneriniz kadar Sunexpres uyarınız da aklımızda kalsın öyleyse. Fotoğraflar harika, bayıldım her bir kareyi fotoğraflamanız iyi olmuş çiğ köfteden ikram edilmiş gibi antep kahvesine de uzanmış gibi oldum. Bu güzel paylaşım için çok teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  19. gooogoook cum çok sağol..sevgiler

    YanıtlaSil
  20. resimlerden beli oluyoki harika bir gezi olmuş...

    YanıtlaSil
  21. öyle oldu sohbetcim..çok güzeldi..

    YanıtlaSil
  22. MENEKŞEM NE GÜZEL BİR GEZİ OLMUŞ
    AMA NEDEN BENİ GÖTÜRMEDİN
    ŞAKA BİR YANA ÇOK GÜZEL RESİMLER
    TEŞEKKÜRLER PAYLAŞIMIN İÇİN

    YanıtlaSil
  23. çok güzel bir gezi olmuşa benziyor umarım nöbetlerin stresini biraz atmışsınızdır

    YanıtlaSil