11 Ekim 2012 Perşembe

erikli kek

aslında bildiğimiz keklerden...ben farklı olarak erik koydum içine...hani şu mor eriklerden...yenmemiş kalmıştı dolapta...maalesef meyve ile aramız yok pek...baktım daha da olgunlaşmışlar kekin içine atıverdim...limon kabuğu da rendeleyince harika oldu tadı...annem pek sever keki...sabah kahvaltıya ona gittim aldım kekimi de.. çok hoşuna gitti...fazla uzatmayayım buyrun tarife....

malzeme

3 yumurta
3 bardak un
2 bardak şeker
1 bardak sıvıyağ
1/2 limon kabuğu rendesi
1 bardak süt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
badem veya fındık
1 avuç kadar erik

yapılış

yumurtaları şeker ve vanilya ile çırpın.süt,sıvıyağ ekleyip çırpmaya devam edin.fırını 150 derecede ısıtmaya başlayıp un,kabartma tozu,limon kabuğu,çekirdeğini çıkarıp soyup birkaç parçaya böldüğünüz erikleri,badem ya da fındığı ilave edin karıştırın.yağlanmış unlanmış kalıba dökün.ben silikon kalıp kullandım.çok pratik oluyor.hele keki çıkarmada benim gibi sorun yaşayanlar hemen bir tane edinmeli derim...20 dakika pişirip fırını açarak keke kürdan batırıp kontrol edin ve 20 dakika daha pişirin...

eh...bu aşamalardan sonra görüntü de bu efendim...
afiyet olsun....

4 yorum:

  1. ellerinize sağlık kek harika gözüküyor hafta sonu denemek isterim benim kek canavarlarına:))sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Sayfaniz cok guzel, kek super gozukuyor, o mor eriklerden bahcemdeki agacta birsuru oldu bu sene, dlayisi ile butun yayinlanan erikli tarifleri denedim diyebilirim..az birseykalmisti simdi sira bu kek te:))sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Selam blogumda ödülün var

    YanıtlaSil
  4. hoşgeldiniz..çok teşekkür ederim ayrı ayrı hepinize sağolun

    YanıtlaSil