30 Kasım 2010 Salı

mercimek köftesi



nöbet iznindeydim,malum yogun bakim epey yogun,eve gelir gelmez yattım,kalkinca da bizimkilerle çayı demledik,yaptık mercimek köftelerini...oh ....dinlendim...

MALZEME
1 bardak kırmızı mercimek
2 bardak ince bulgur
2 kuru soğan
1 çay bardağı zeytinyağı
1 kaşık biber salçası
1 tatlı kaşığı karabiber
pulbiber ,kimyon
1,5 kaşık domates salçası
1,5 tatlı kaşığı tuz
marul,maydanoz,6 yeşil soğan
kırmızı mercimeği yıkayıp az suda kaynatın.ince bulguru derin bir kaba alın,üzerine az sulu kalmiş mercimeği ekleyip karıştırın.kabın üzerini kapatın,mercimekler şişene kadar bekletin,kuru soğanları doğrayarak bir tavada zeytinyağı ile öldürün.Biber ve domates salçasını ekleyin. Karabiberi,kimyon,pulbiberi de ekleyip karıştırın. bulgur ve mercimek karışımına ekleyin. hepsini karıştırıp kabın üzerini kapatın.karışımınıza tuzu ekleyin ve 10 dakika boyunca yoğurun.Yeşil soğanı,maydanozu doğrayin ekleyin,yoğurun.harçtan parçalar koparıp avucunuzun içinde şekil verin. Servis tabağına marul dizip köfteleri üzerlerine yerleştirin.
oh dinlendik diyorum ama aklim bebişlerimde...baksaniza şu çikine....1.600 gr...cik...ama iyileşiyor artık


cancazimin annecigi de yogun bakimda.rabbim şifa versin...

18 yorum:

  1. canım köfte harika görünüyor ellerine sağlık.bebişe ve annesine acil şifalar allahtan sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ben bayılrım eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. canım valla köfteler harika görünüyorlar..denicem canım mercimek köftesi istediğinde ve yarın olacak gibi geliyor :)bebişe ve annesine rabbim şifalar versin inşllah..mor menekşeler cim benim sana bir sorum olucaktı..şablon konusunda sıkıntım var birazcıkta..sende de çok güzel şablonlar var..hobi blogu bnimki biliyosun burdan herhangi birini yükleyebiliyor muyuz..eğer yükleyebiliyorsak bunu nasıl yapıyoruz..vaktin olduğunda cevaplarsan o kadar mutlu edersinki beni..şimdiden çok ama çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. Mercimek köftesine bayılırım.Uzun zamandır yapmadığımı farkettim.Ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. mmmy bende bayilirim.. ellerine saglik canim.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Şahane görüyor. Az önce de Zeynep'in bloğunda acılı ezme" gördüm, şahanesiniz. Ellerinize sağlık. Bebeğe ve annesine acil şifalar diliyorum ben de...

    YanıtlaSil
  7. bende köftelerinden istiyorum canım
    yoğun bakım ünitesinde beklemek kötüdür bilirim allah tüm bebeklere ve ailelere acil şifalar versin öpüyorum

    YanıtlaSil
  8. sevgili meslektaşım bloğumda sana ödülüm var uğrayıp alırmısın esenkal.

    YanıtlaSil
  9. Offf çok severim mercimek köftesini,alıyorum ben bunların hepsini:)
    Bebişe ve annesine İnşallah Rabbim acil şifalar versin:)

    Çanakkale'yide gezdim hemşom,gezdim hemde ne gezmek,yardıra yardıra,kendime ne cicilerde aldım,birde muko ile tanıştım:)
    muko71.blogspot.com
    çok güzel bir gündü:)

    sevgiler selamlar:)

    YanıtlaSil
  10. asla hayır demem
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Aaaa çok severim ben bu köfteyi:)Eline sağlık.Geçmiş olsun.Allah şifa versin.
    Bebek çok tatlı.Öperim onun yumuk ellerinden ben:)

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık canım köfte çokgüzel görünüyor.Bebeğe ve annesine acil şifalar diliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  13. aa balısı sen de mi yeni doğan servisindesin.allah kolaylıklar versin.benim ablamda (görümcem)istanbul gata yenidoğan servisinde.nasıl emek ve sabır isteyen bi işiniz varrr.köfteler çok leziz.ellerine sağlık sevgiler.


    allahım tüm bebişlere sağlıklar versin...

    YanıtlaSil
  14. bu arada bizzz aillle boyu sağlıkçıyız canım.ben,eşim,ablam,ablamın kocası...
    seviyorum sağlıkçı olmayı,işimi.ama bir gerçek var ki.çalışanlarına en az değer veren bir bakanlık,sağlık bakanlığı.bunu da demeden geçemedim...

    YanıtlaSil
  15. canısı mercimek köftesine azıcık maydonoz ve azıcık yeşil soğan da doğramanı şiddetle tavsiye ediyorum...
    hatta abartmak gibi olmasın minik bir domatesi de küçücük küçücük doğrayabilirsin...
    ah..aklıma düşürdün...kalkıp ben de yapayım :))))
    bütün hastalarımıza Allah şifa versin...bütün sağlık meleklerimizden de Allah binlerce kere razı olsun....

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık canım harika görünüyor köfteler :) ben de bugün yaptım çok güzeldi. Bebişe ve annesine de acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil