18 Temmuz 2010 Pazar

KORUKLU KISIR



annecigimi eve getırdik.malum artık ameliyatlar dikişsiz.canı kısır istedi,doktoru da az birşey yesin deyince koyuldum kısır yapmaya.bahçede de koruklar baktım bana bana sırıtıyor.hadi kısır koruk ekşili olsun dedim.ordan limon agacım kıskanmaz mı.bak şimdi ,eee uzulme sen; bir yarım limonundan alırız korugun yanına.valla aslında malzemenin hepsi bahçemden.asma yapragı da haşladık mı oohhh annecigim sevinecek.
e hadi bugun beş çayına bendesiniz kimseye söz vermeyin.geçelim mi tarife...


malzeme
1 kuru sogan,3 taze sogan

2 kase ince bulgur

1 kaşık domates,1kaşık biber salçası

2 kase su(sıcak)

maydanoz,nane

1 tatlı kaşıgı kimyon,1 tatlı kaşıgı karabiber

1/2 limon suyu

3-4 kaşık zeytinyag

1-2 domates,salatalık,biber

pul biber,tuz

veeeee 1 salkım koruk






yapılış



bulgura sıcak suyu dökup kapak kapalı olarak demlenmeye bırakın.bu arada kuru soganları dograyıp kavurun,salçalardan ilave edip,karıştırın ocaktan alın.demlenen bulgura baharatları ekleyip karıştırın.yogurabilirsiniz de...maydanoz,biber,nane,domates,salatalık kuçuk kuçuk dograyıp bulgura ilave edin.korukları kevgire bastırarak suyunu çıkarın,limon suyu,tuz ve hazıladıgınız koruk ekşisini de ilave edip karıştırın.kısır hazır.kalıba dökup çıkarabilirsiniz ama ben dogal severim,hiç kalıp kullanmam nedense.hadi hepinizi beklerim.









bu arada bahçemden de birkaç resmi paylaşmak istedim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder